Vi håller fortfarande öppet och tar din säkerhet på största allvar - läs mer om hur vi hanterar coronaviruset i våra Vanliga frågor.

Vanliga frågor om coronaviruset: ett meddelande till våra kunder

De närmaste veckorna kommer att bli tuffa för oss alla och vi vet att du kanske känner oro, men vi vill inte att du ska vara orolig för din ICA Foto-beställning. Därför har vi ställt samman de här vanliga frågorna för att hjälpa dig att förstå hur vi hanterar situationen med coronaviruset, huruvida det kommer att påverka din beställning och vad vi gör för att garantera att allt går lika smidigt som vanligt. Vi fortsätter att uppdatera den här sidan om och när situationen förändras, och under tiden finns vi alltid här för att svara på dina frågor.

Håller ni fortfarande öppet och tar ni emot och levererar beställningar?

Ja, vi håller öppet. Vi vill alltid se till att vi handlar rätt mot både kunder och medarbetare. Våra medarbetare arbetar därför antingen hemifrån eller följer reglerna om social distansering och noggrann hygien i våra fabriker. Vi kommer att fortsätta framkalla dina foton och hjälpa dig att återuppleva dina favoritminnen i så stor uträckning vi kan.

Tyvärr tar vissa leveranser lite längre än vi skulle vilja på grund av restriktioner vid gränsen. Men om vi upplever allvarliga problem när vi tillverkar din leverans eller levererar den meddelar vi dig både på webbplatsen och via e-post. Om det uppstår svårigheter kommer vi att arbeta så hårt vi kan bakom kulisserna för att lösa dem så snabbt vi kan åt dig.

Alla här på ICA Foto förstår hur viktig din beställning är för dig – den är viktig för oss också – och vi är stolta över vårt team som arbetar oavbrutet för att se till att du inte blir besviken.

Tillverkas och levereras produkter säkert och riskfritt?

Vi tar den här situationen på allra största allvar och vi har förbättrat den redan höga hygienstandarden i våra fabriker. Vi städar extra noga i områden där leverantörer kommer in i våra fabriker, där dina paket överlämnas till kurirer och i alla andra områden där vi har mycket kontakt med produkter. Vi minskar eller stoppar även helt korskontaminering som orsakas av chaufförer och leverantörer.

Men vi tror ändå att risken för oavsiktlig kontaminering från en av våra produkter är mycket låg. De senaste vetenskapliga riktlinjerna visar att coronaviruset endast kan överleva 24 timmar på kartong och inte mer än 72 timmar på hårda ytor som plast eller rostfritt stål.

Påverkas era leveranstider just nu?

Överlag levererar vi som vanligt. Tyvärr tar det några dagar längre än vanligt att leverera vissa produkter på grund av förseningar i postgången. Du ser det beräknade leveransdatumet när du är redo att skicka iväg din beställning.

Om vi börjar uppleva allvarliga problem uppdaterar vi vår webbplats och skickar ett meddelande till dig via e-post om du redan har en beställning i vårt system.

Kan ni leverera till en annan person?

Om du vill överraska någon du saknar med en fotogåva förpackar vi gärna paketet säkert åt dig och skickar det direkt till deras adress. Ge oss bara adressen när du gör din beställning.

Är utlämningsställena öppna som vanligt?

Ja, de fungerar fortfarande som vanligt. Om situationen ändras uppdaterar vi den här sidan med den senaste informationen.

Vad händer om jag inte kan ta mig till ett utlämningsställe på grund av att jag är i isolering?

Det är en svår situation och vi önskar att det fanns ett enkelt svar.

Utlämningsställena behåller alltid paket i en viss tid. Den tiden skiljer sig åt mellan olika utlämningsställen så tyvärr kan vi inte tala om exakt hur länge ditt paket finns kvar. Om du inte kan hämta din beställning lämnas den tillbaka till oss och vi skickar ett e-postmeddelande till dig för att tala om att vi har det.

Kan min beställning lämnas på en säker plats, även om det är meningen att jag ska skriva på ett mottagningsbevis?

Vi förstår att du vill begränsa din kontakt med andra människor. Våra kurirer har bekräftat att de ska göra vad de kan för att lämna ditt paket på en säker plats som du väljer.

Om du behöver skriva på ett mottagningsbevis följer chauffören riktlinjerna för social distansering för att skydda er båda. Detta kan innebära att hen lämnar paketet på din trappa och väntar tills du hämtat det innan hen skriver på mottagningsbeviset åt dig. På så sätt slipper du vidröra plattan – ytterligare ett sätt att skydda dig.

Var finns min beställning från ICA Foto? Det tar längre tid än jag hade väntat mig.

Vi beklagar detta, men din fotobok ska vara på väg. Det uppstod några mindre problem i tillverkningen av våra fotoböcker, men vi är nu på rätt köl igen och gör allt vi kan för att du ska få dina fotoböcker så snart som möjligt.

Gå med i vår community

  • Facebook Photobox
  • Instagram Photobox

Säker betalning

  • mastercard
  • american express
  • paypal
  • visa
  • Klarna

Våra varumärken

  • ICA Foto
  • Photobox

Certifieringar

  • Trygg e-handel

© Photobox 2020, registrerat säte är Z.A.C des Perriers, 37-39 rue De Beauce, 78500 Sartrouville, Frankrike. Obs! Detta är vårt registrerade säte. Adressen ska inte användas för returer eller frågor till kundtjänst. Användarvillkor och integritetspolicy uppdaterade med verkan från den 25 maj 2018. v3.1